OBCHODNÍ PODMÍNKY
Webové stránky
Objednatel = klient, objednatel prací, dále jen Objednatel
Zhotovitel = zhotovitel prací, dále jen Zhotovitel
Dílo = v tomto případě webové stránky, dále jen Dílo
Pro tvorbu webových stránek platí následující ustanovení, a to i v případě, že nebude sepsána Smlouva o Dílo. Objednáním prací se rozumí, že Objednatel souhlasí s těmito Obchodními podmínkami, které jsou zároveň součástí Smlouvy o Dílo:
- Webové stránky budou responzivní pro PC, tablety a mobily. Budou založené na open source redakčním systému WordPress, jejich grafická podoba bude vytvořena na míru zákazníkovi, pokud nebude domluveno jinak.
- Cena je stanovena před začátkem prací a Objednatel se zavazuje tuto cenu po předání Díla zaplatit, a to včetně případných domluvených víceprací. Pokud v průběhu tvorby Díla klient doobjedná vícepráce, Zhotovitel je povinen informovat Objednatele, že toto není v ceně Díla a že se jedná o vícepráci. Sdělí mu také cenu víceprací.
- Objednatel je také povinen se řídit těmito Obchodními podmínkami i v případě, že nebyla sepsána smlouva. Jako objednávka může sloužit i objednání prací ústně, písemně, emailem.
- Termíny plateb jsou následující (pokud není dohodnuto jinak): záloha 3000 Kč před započetím prací, 50 % z celkové částky Objednatel platí po dokončení homepage a zbytek částky platí klient po předání webu.
- Termín dokončení Díla Zhotovitel zaručuje pouze v případě, že mu byly předány veškeré informace a materiály (texty, fotografie) potřebné pro tvorbu webu předem, ještě před započetím prací. V opačném případě závisí termín dokončení Díla na kooperaci s Objednatelem, takže termín dokončení bude respektován, avšak nemůže být garantován.
- Zhotovením Díla se rozumí dokončení prací na webu tak, že je možné ho již plnohodnotně prezentovat veřejnosti.
- Předání Díla proběhne formou dle domluvy mezi Objednatelem a Zhotovitelem. Pokud nebude dohodnuto jinak, proběhne předání webu tak, že budou Objednateli e-mailem zaslány přístupy do administrace webu.
- Zhotovitel se zavazuje předat Dílo bez vad a nedodělků, takové Dílo se Objednatel zavazuje převzít.
- Kompletní předání Díla, tedy předání všech přístupů, proběhne po zaplacení konečné faktury.
- Spolupráci je možné ze strany Objednatele ukončit kdykoliv v průběhu tvorby webu, ovšem v takovém případě Objednatel zaplatí poměrnou část z ceny Díla.
- V okamžiku převzetí bude web a jeho části obsahovat aktuální verze platformy WordPress, pluginů a šablony. Další aktualizace již nejsou součástí tohoto Díla.
- Objednatel ručí za legálnost obsahu umístěného na webu.
Grafické práce
Objednatel = klient, objednatel prací, dále jen Objednatel
Zhotovitel = zhotovitel prací, dále jen Zhotovitel
Dílo = v tomto případě objednané grafické práce, dále jen Dílo
Pro tvorbu Díla platí následující ustanovení, a to i v případě, že nebude sepsána Smlouva o Dílo. Objednáním prací (ať už písemně či ústně) se rozumí, že Objednatel souhlasí s těmito Obchodními podmínkami:
- Objednáním prací se rozumí objednávka ústní či písemná, i bez podepsání smlouvy o dílo. Zhotovitel vždy posílá písemně cenu za Dílo dopředu. Pokud s ní klient souhlasí, je přistoupeno k samotnému zhotovení Díla. Po zhotovení Díla je Objednatel povinen domluvenou cenu uhradit, nejpozději v den splatnosti faktury. V případě prodlení s platbou vzniká Zhotoviteli nárok na odškodnění 5 % z ceny Díla za každý den prodlení.
- Zhotovitel zpravidla požaduje 50 % z ceny Díla před započetím prací. Přednost má vždy individuální dohoda.
- Objednatel má právo na minimálně 2 kola úprav Díla.
- Pokud se ani po veškerých úpravách Objednateli Dílo nelíbí a je nespokojen, je možné odstoupit od dohody zhotovení Díla, ale je potřeba zaplatit alespoň minimální cenu, takzvané skicovné. Skicovné stanovuje Zhotovitel.
- Objednatel je povinen si při převzetí Díla zkontrolovat správnost veškerých údajů na grafických materiálech včetně telefonních čísel, e-mailů, atd. Pokud najde Objednatel chybu, musí ji nahlásit před tiskem, Zhotovitel ji neprodleně opraví. Chyby, které budou objeveny až po tisku, Zhotovitel opraví, ale náklady za tisk hradí Objednatel.
Tiskové služby
1. Definice pojmů
- Objednatel: klient, objednatel prací.
- Zhotovitel: poskytovatel tiskových služeb.
- Dílo: v tomto případě objednané tiskové služby.
2. Objednávka tiskových služeb
- Objednatel může objednat tiskové služby ústně, písemně nebo e-mailem.
- Objednávka se stává závaznou po písemném potvrzení ceny za Dílo ze strany Zhotovitele a následném písemném souhlasu Objednatele s touto cenou.
3. Cena a platby
- Cena za Dílo je stanovena před začátkem prací a Objednatel se zavazuje tuto cenu uhradit po předání Díla.
- Zhotovitel zpravidla požaduje zálohu ve výši 50 % z celkové ceny Díla před započetím prací, pokud není dohodnuto jinak.
- Doplatek ceny je splatný nejpozději v den splatnosti faktury vystavené Zhotovitelem po dokončení Díla.
- V případě prodlení s platbou má Zhotovitel nárok na úrok z prodlení ve výši 5 % z ceny Díla za každý den prodlení.
4. Termíny a dodací podmínky
- Termín dokončení Díla bude stanoven po dohodě mezi Objednatelem a Zhotovitelem.
- Zhotovitel zaručuje dodržení termínu pouze v případě, že mu byly předány veškeré podklady potřebné pro tisk před započetím prací. V opačném případě závisí termín dokončení Díla na kooperaci s Objednatelem.
- Předání Díla proběhne způsobem dohodnutým mezi Objednatelem a Zhotovitelem. Pokud není dohodnuto jinak, proběhne předání Díla osobně nebo prostřednictvím přepravní služby.
5. Kvalita a kontrola Díla
- Zhotovitel se zavazuje předat Dílo v dohodnuté kvalitě, bez vad a nedodělků.
- Objednatel je povinen při převzetí Díla zkontrolovat správnost veškerých údajů na tištěných materiálech včetně telefonních čísel, e-mailů a dalších informací.
- Pokud Objednatel zjistí chybu, musí ji nahlásit před dalším zpracováním nebo distribucí tištěných materiálů. Zhotovitel chybu neprodleně opraví.
- V případě, že chyby budou objeveny až po tisku a nebyly nahlášeny předem, Zhotovitel chyby opraví, avšak náklady na opětovný tisk hradí Objednatel.
6. Reklamace
- Reklamace musí být podána písemně nejpozději do 5 pracovních dnů od převzetí Díla.
- Reklamace se nevztahují na chyby způsobené nedostatečnou kvalitou podkladů dodaných Objednatelem nebo na chyby, které nebyly nahlášeny před tiskem.
7. Ukončení spolupráce
- Objednatel může spolupráci ukončit kdykoliv před dokončením Díla, avšak je povinen uhradit Zhotoviteli poměrnou část z ceny Díla odpovídající dosud vykonaným pracím.
- V případě předčasného ukončení spolupráce ze strany Objednatele si Zhotovitel vyhrazuje právo účtovat stornopoplatek ve výši 20 % z celkové ceny Díla.
8. Ochrana osobních údajů
- Zhotovitel se zavazuje chránit osobní údaje Objednatele v souladu s platnými právními předpisy o ochraně osobních údajů.
- Osobní údaje budou použity pouze k účelům souvisejícím s poskytováním tiskových služeb a nebudou poskytnuty třetím stranám bez předchozího souhlasu Objednatele.
9. Závěrečná ustanovení
- Tyto Obchodní podmínky jsou platné a účinné od data jejich zveřejnění na webových stránkách Zhotovitele.
- Zhotovitel si vyhrazuje právo na změnu těchto Obchodních podmínek. O změně bude Objednatel informován nejméně 30 dnů před nabytím účinnosti změn.
- Vztahy mezi Objednatelem a Zhotovitelem se řídí platnými právními předpisy České republiky.